Moderasjon i skolebidrag

Kriterier for behandling av søknader om moderasjon i skolebidrag.

Husstandens samlede brutto inntekt (pensjonsgivende inntekt for lønnsmottakere og pensjonister) skal ligge til grunn for skolens vurdering av moderasjon. Søknadsfristen settes til 15. juni for skolestart i august samme år.

• Skolen skal kun behandle søknader som leveres på eget søknadsskjema, innen annonsert tidsfrist og vedlagt nødvendig dokumentasjon. Mangelfulle søknader vil bli returnert til søker.

• Husstandens samlede brutto inntekt skal dokumenteres ved oppgave fra skattemyndighetene for siste skatteår (skatteoppgjør, side 1 -pensjonsgivende inntekt for lønnsmottakere og pensjonister). Senere endringer i inntekt skal dokumenteres dersom søker mener dette har betydning for søknaden.

• Alle søknader blir behandlet konfidensielt av skolens administrasjon.

• Det innvilges ikke «dobbel – skolemoderasjon», d.v.s. innvilges moderasjon i skolebidrag basert på inntekt, kommer ikke dette på toppen av ordinær søskenmoderasjon.

• Eventuelle klager vil bli behandlet av skolens styre.

• Reduksjon i skolebidraget gis kun for ett skoleår av gangen. Det må følgelig søkes på nytt for hvert skoleår innenfor de til enhver tid gjeldende tidsfrister.

Fra 1. august 2023 gjelder følgende nye inntektsgrenser:

• Inntekt under 3G gir 80% reduksjon

• Inntekt mellom 3G og 5G gir 50% reduksjon.

• Inntekt over 5G gir ingen reduksjon.

Grunnbeløpet i folketrygden - skatteetaten

Send en e-post til skolens kontor for å få tilgang på søknad til moderasjon i skolebidrag: