FAU og foreldrearbeid.

FAU er foreldreforeningens styre og består av 1 – 2 representanter fra hver klasse,
samt en representant og en vararepresentant fra lærerkollegiet.
FAU skal være et bindeledd mellom foreldre og skole, og samarbeide med kollegiet
blant annet om å forebygge eventuelle utfordringer og konflikter i klassene.

Derfor legger vi vekt på å lage gode samarbeidserfaringer og arenaer som dugnader, Julemarked og 17.mai-feiringer. Vi tenker at der foreldre møtes over oppgaver som løses, vil nettverk bygges og ungenes skolemiljø styrkes.

FAU møtes hver første (arbeids-) mandag i måneden. Referat herfra legges ut i Viglio.

FAU-representanter vil også stille på foreldremøter (fortrinnsvis i 1. og 2. klasse) i
begynnelsen av skoleåret. Dette for å fremme økt forståelse av hva FAU gjør og kan bidra med.

FAU-leder:

Laila Tønder

laila.tonder@gmail.com

+47 928 34 712

• Alle foreldre som har barn ved en steinerskole er medlemmer i Steinerskolenes foreldreforbund (Sff). Vi tilbyr veiledning, kurs og foredrag. Vårt mål er å bygge broer mellom skole og hjem. Vi fremmer foreldrenes interesser i steinerskolene og jobber for å forbedre skolenes rammevilkår. Medlemskap koster kr 360,- pr familie pr år. Se www.foreldrene.no for tips og mer informasjon.

17. mai

Dugnadsarbeid