Julemarked.

Hvorfor vi har Julemarked

Julemarkedet er årets største og viktigste arrangement i regi av FAU, Foreldreforeningen ved Steinerskolen i Asker.

Julemarkedet er til for å ha en stor fest for alle på skolen. Foreldrene, lærere og elever skaper noe flott sammen. Markedet har en unik stemning med dyr og aktiviteter. Slik bidrar vi til barnas trivsel på skolen.

Julemarkedet er FAU sin viktigste inntektskilde. De siste årene har vi fått inn mellom 150 -200 000 kr netto. Pengene gir foreningen mange muligheter til å investere i ting som barna våre har glede av som lekeapparater, opprustning ute/inne, skoleturer ol.

Julemarkedet er skolen og barnehagens "ansikt utad" og vår beste markedsføringsmulighet som bidrar til rekruttering av nye elever.

Hva skjer på Julemarkedet

Julegaten mellom Storskolen og Barnehagen bugner av delikatesser og flotte julegaver i bodene. Gjestene blir møtt av hester og Markens Grøde som spiller julemusikk. Barna gjør sine drømme-aktiviteter, mens voksne handler og koser seg med Julemiddag fra grillen, et kakestykke og noe varmt å drikke i Kafeen.

• Representanter fra hver klasse er sammen med alle skolens foreldre og lærere ansvarlig for å forberede og gjennomføre markedet.

• Dere vil bli kontaktet angående bidrag som gevinster, loddsalg, varer, vakter, verksteder og andre ting vi trenger for å lage et flott marked.

Vi minner om at arrangementet er obligatorisk, så sett av helgen.

Har du tips, ideer eller lurer på noe - ta kontakt med din klasses julemarkedsrepresentant.