Bidrag til Julemarkedet

Bidraget er delt i to deler: Hva familiene skal gjøre, og hva klassene skal gjøre.

Familiebidrag:

1. Loddsalg, forhåndssalg av lodd, 1. - 15. November.

2. Hjemmelagde varer, til en samlet salgsverdi 500 kr (eks. 5 ting á 100), Oktober/November.

3. Vakter julemarkedshelgen, rigging Lørdag, Vakt og opprydning søndag.

Klassebidrag:

1. Gevinst, felles klassegevinst til lotteriet:
    Verdi 500-3000 kr.

2. Klasseprosjekt, hver klasse får et prosjekt som kan være enten en aktivitet eller en bod på markedet. Inkluderer forarbeid: Oktober/November

3. Kaker/Boller, 5 familier i hver klasse baker ferske, velsmakende bakevarer til kafeen på markedsdagen.

44887459_2136904573193540_601042489816389596_n.jpg

Familiebidraget inneholder:

Loddsalg

Forhåndssalg av lodd er markedets største og viktigste inntektskilde. Lotteriet står for mellom 80-100 000 kr hvert år.  Alle elever får utdelt hver sin loddbok og salgsperioden er
1. - 15. november.
 Lotteriet avsluttes med trekning på Julemarkedet.

Bøkene leveres ut, og sammen med penger og VIPPS beløp, samles de inn av lærerne. Mange ønsker flere loddbøker og det får de selvfølgelig.

Viktig: alle loddbøker (også utsolgte) leveres tilbake til skolen for registrering.

Pengehåndteringen er viktig at følges godt opp avforeldrene. Kryss av for om det er kontanter eller VIPPS (nr. 52 07 66). Sjekk at beløp er betalt i VIPPS og skriv på loddnummer og navn.

Trekning av premier til mestselgende familier som levere innen fristen 15. november!

Hjemmelagde varer til salg

Hver familie skal produsere varer som gir inntekt på ca kr. 500,-. Det kan være til salgsboden, delikatesseboden eller kranseboden. Varene skal være hjemmelagede, av god kvalitet, se fine ut og være lekkert pakket inn der det trengs. Dette er viktig for å få solgt varene! Delikatessene ønsker vi at skal være laget av økologiske råvarer. Bakevarer må være ferske.

Vakter Julemarkedshelgen

Vi fordeler vaktene så rettferdig vi kan på alle foreldre. Som hovedregel følger man sitt yngste barn både med levering av varer og gjennomføring av vakter, men riggingen foregår på skolen også for alle med barn i barnehagen.

Vaktene

Det er din klasses representant som setter opp vaktliste. Den vil være klar ca. 1 uke før markedet.

Spesielle hensyn til vaktlisten? For å få god oversikt, er det fint om dere som hører til andre steder eller har andre spesialoppdrag gir JMK beskjed snarest.

Husk; felles ansvar betyr at alle som er ferdige med sine oppgaver ved rigging og rydding tar kontakt med JMK for å tilby seg til andre oppgaver. Opprydningen er ferdig når alt er fint og i orden. Ta med hodelykt.

Unntaksregler fra vaktlisten

1. Har du barn i Regnbuen har du rigging med skolen på lørdag, men har fri fra vakt på søndag (har vakt i barnehagen). Fritak fra vareproduksjon, selger lodd.

2. De som er ansatt på skolen eller Regnbuen er fritatt for alle vakter.

3. De som både er ansatt og forelder er fritatt fra rigging og vakter, men selger lodd og produserer varer. Har du barn i Hvalstad barnehage: Kun fritak for riggejobb på lørdag, men leverer varer, har vakt og selger lodd. Ansatt i Hvalstad barnehage har ingen fritak.

Hvis noen har en spesiell situasjon, kan de be særskilt om fritak fra plikter de ikke kan gjøre, men kan kanskje gjøre noe annet, for eksempel produsere mer, rigge lenger e.l.

Klassebidraget inneholder:

Gevinst til lotteriet

Klassen bidrar med felles gevinst. Fint om gevinsten er klar innen 1. Oktober. Vi vil gjerne ha en eller to store, attraktive og fine gevinster fra hver klasse. Verdi ca 500 - 3000 kr. Vi ønsker at spiselige gevinster skal være av økologiske varer.

Klasseprosjekt

Din klasses Julemarkedsrepresentant informerer om årets klasseprosjekt som fordeles i komiteen. Klassene bidrar i fellesskap til det som trengs av eventuelle forarbeid.

Kaker/boller til kafeen

5 Familier fra hver klasse skal bake kaker/ boller til kafeen på markedsdagen. Husk at alle kakene må merkes med ingredienser og at de skal være ferske. Bakervarene skal være lekre og innbydende slik at de blir solgt.