Skolebidrag.

Retten til å fastsette skolebidrag følger av friskoleloven § 6-2.

Beløpet kan bli justert innenfor de rammer som settes av myndighetene. Begge foresatte er økonomisk ansvarlig for at skolepenger blir betalt.

Skolebidrag vil inkludere alle kostnader i forbindelse med utflukter, turer og grunnleggende skolemateriell.

Unntakene er:

• Transport til og fra skolen.

• Transport til og fra start- og sluttpunkt utenfor skolens område i rimelig nærhet i forbindelse med spesielle utflukter.

• Skrivesaker, i henhold til skolens retningslinjer.

• Diett i forbindelse med turer/utflukter.

Se skolemateriell som kan kjøpes hos skolen her.

• Finansieringen av turen skjer slik:

• Utgifter til 10.klasseturen er en del av skolens budsjett. Hvor stor del kan variere fra år til år, men per skoleåret 2021-22 var budsjettet på 2500,- pr. elev.

• Dersom turen har/får øvrige kostnader må dette dekkes av klassekassen.

• Kost er det hjemmene som betaler selv.

• Reisen gjennomføres i løpet av én skoleuke, ev. + 1 eller 2 helger rett i forkant og/eller etterkant av denne uken.

• Destinasjon og faginnhold landes innad i lærer-teamet 10.klasse og elevene, men må godkjennes av skolens ledelse.

• Skolens finansierende støtte til turen forutsetter et faginnhold som løser kompetansekrav med varighet tilsvarende turens lengde.

Satser for barne- og ungdomstrinnet pr. mnd., 10 mnd., per aug. 2024.

1 barn: 2 270,-

2 barn: 3 400,-

3 barn: 3 700,-

4 barn: 3 700,-

Søskenmoderasjon fremgår av satsene ovenfor.

SFO-satser.

SFO betales månedsvis. Det er ikke søskenmoderasjon, men norske skolemyndigheter har vedtatt to ulike støtteordninger for finansiering av SFO-plasser: Ny tilskuddsordning

Foreldrebidraget til SFO dekker daglig SFO-tilbud, kl. 14.00 – 16.30, hele skoleåret.

Det er 3 kalender-måneders oppsigelsestid, fra og med første kalendermåned etter at oppsigelse er mottatt.

Når barnet meldes inn på SFO, meldes det inn; til og med det året eleven går ut av 4.klasse. Det er anledning til å avslutte tilbudet tidligere, med 3 mnd. oppsigelsestid.

Satser pr. mnd., pr. barn, 10 mnd., per aug. 2024.

5 dager: 2060,-

4 dager: 1 960,-

3 dager: 1 550,-

2 dager: 1 130,-